Ostvari pasivni prihod na pravi način
U današnjem tekstu ćemo pričati o tim čuvenim pasivnim prihodima, pošto mislim da se o njima mnogo priča, ali da se ništa konkretno ne govori, tako da bih ja u današnjem videu pokušao da dam neka moja zapažanja i iskustva u tome kako doći do tog čuvenog pasivnog prihoda. Ukoliko ti se ne čita tekst, slobodno baci pogled na moj Youtube video na ovu temu:
Za mene lično pasivni prihod znači onaj prihod koji nije u direktnoj vezi sa vremenom koje mi ulažemo da bismo takav prihod ostvarili. Ovo znači da će najčešće biti potrebno da izdvojimo neko vreme tokom kojeg ćemo raditi na nekom proizvodu ili delu kojeg ćemo kasnije prodavati. Zbog ovakvog odnosa uloženog truda i zarade postoji velika neizvesnost za onoga ko pokušava da ostvari pasivni prihod, sa obzirom da se može dogoditi da se uloži ogroman trud u neki proizvod, ali da se on jednostavno ne prodaje.
E sada, već smo spomenuli proizvod ili neko delo koje prodaje i kako mi uopšte da se osiguramo da naš inicijalni rad nije za džabe, već da prodaja našeg proizvoda bude baš dobra? Odgovor je jednostavan, a to je da naš proizvod mora da ponudi određenu vrednost potencijalnim kupcima. Znači, novac je sredstvo razmene vrednosti. Ako hoćeš novac, ponudi vrednost ili reši neki problem. I na ovom koraku pada većina šema za bogaćenje preko noći – da biste vi ponudili vrednost ili rešili neki problem morate imati neko specifično znanje koje je primenljivo u praksi, ili da imate neko opštije znanje, ali da pronađete neki segment tržišta na kojem neki problem i dalje postoji. Pojavom interneta je ovakvih segmenata sve manje, tako da se u većini slučajeva sve svodi na to šta vi konkretno znate i kako možete da pomognete da pomognete potencijalnim kupcima.
Hajde da pretpostavimo da baš ti imaš specifično znanje i da to znanje može da zadovolji određeni tržišni segment. Sada je došao red da to znanje uobličimo i plasiramo kao proizvod i ovo je vrlo bitan korak, sa obzirom da naš proizvod apsolutno mora biti skalabilan. Šta ovo znači, pogledajmo na primeru učiteljice joge. Recimo da jedna učiteljica joge može da radi osam sati dnevno i tokom ovih osam sati ona može da održi 8 termina. Kako bi maksimizirala svoj prihod, ona može organizovati grupe kojima će odjednom održavati časove, ali tu se skalabilnost njenog proizvoda završava, sa obzirom da grupe mogu imati ograničen broj članova.
Sa druge strane, ukoliko ona odluči da svoje znanje upakuje u drugačiji proizvod, kao što je na primer video kurs sa vođenim vežbama, tada njen proizvod postaje mnogo skalabilniji, pošto u teoriji njene časove može da gleda mnogo više ljudi i to u terminima kada baš njima odgovara. Znači, ona će uložiti svoj rad jednokratno u snimanje sadržaja, a taj isti sadržaj neko može gledati za godinu dana od datuma objave.
Kako bih zaokružio priču, želim da ti pokažem da je ovo apsolutno primenljivo u praksi i to ću ti pokazati na svom primeru. Ja sam se odlučio da krenem sa aktivnošću koja ne zahteva kapital, a to je pravljenje Youtube kanala. Za ovo zaista nije potrebno ništa mnogo, jedan bolji mobilni telefon će apsolutno poslužiti za snimanje i montažu videa. Kasnije kada se sve zahukta možeš kuptiti kameru, svetlo i bolju opremu, ali to ti apsolutno nije potrebno u početku. I upravo zbog toga možeš testirati 100 ideja dok ne pronađeš onu pravu. I da, da ne zaboravim, pokrenuo sam i Instagram paralelno sa Youtube kanalom.
Nakon što se na mom kanalu i Instagram profilu okupila određena grupa ljudi, iz njihovih pitanja sam shvatio da postoji tražnja za finansijskom edukacijom i da svoje znanje mogu da prebacim u oblik knjige koju ću prodavati zainteresovanim kupcima. Za ovo koristim sajt koji se zove Gumroad, na koji sam postavio svoj sadržaj i koji potpuno nezavisno od mog prisustva može da posluži sve kupce. I za kraj, kada sam već ostvario određene prihode, svoje online prisustvo sam uobličio pravljenjem sajta, tako da sam sada stalno prisutan na mrežama.
I kada je ovakav sistem postavljen, on je kao mašina koja radi bez mene, u smislu da ljudi mogu da gledaju moje klipove dok ja spavam, mogu da kupuju moju knjigu i moj kurs dok ja spavam, a takođe mogu da čitaju moje članke dok ja nisam tu. Naravno, ovu platformu je lako nadograditi sponzorstvima ili affiliate marketingom, ali ono što hoću da kažem je da se počeci baziraju na izgradnji poverenja između tebe kao kreatora i publike i da je to jako težak proces. Koliko će ljudi gledati tvoj sadržaj zavisi od njegovog kvaliteta, a tu se vraćamo na specifično znanje ili nezadovoljeni tržišni segment sa početka videa.
Ono gde leži posebna moć ovog modela, jeste mogućnost da pasivni prihod od jedne aktivnosti, kao što je prihod od Youtube-a preusmerim u investiciju na berzi, gde će taj novac biti izložen dejstvu rasta iz perioda u period, ili tzv. Compounding-a, tako da na ovaj način mogu da postignem kombinaciju pozitivnih efekata od različitih tipova pasivnih prihoda.