Lični razvoj kao cilj

Lični napredak kao cilj

Lični razvoj kao cilj predstavlja zanimljivu temu, ne samo za finansije, već i za opšte čovečanstvo. Nepoznati mislilac je rekao da se ljudi dele na dve velike grupe: na one koji gledaju napred i na one koji gledaju okolo.

Ljudi koji gledaju napred znaju gde žele da budu za pet godina. U svojoj glavi imaju jasnu ideju šta su im finansijski, profesionalni i lični ciljevi. Jednostavno, isplanirali su svoj pravac i gledaju napred baš u tom pravcu.

Ljudi koji gledaju okolo nemaju jasnu ideju gde žele da budu za pet godina. Upravo zbog tog nedostatka ideje vodilje, ovi ljudi imaju sklonost da gledaju okolo i pokušavaju da “pokupe” ono šta rade drugi ljudi za koje misle da su uspešniji od njih.

Iako nije loše biti otvoren za nove ideje koje dolaze iz okruženja, da bismo ostvarili lični napredak mi jednostavno moramo gledati napred. I razlog je poprilično jednostavan.

Ljudi koji gledaju napred razmišljaju šta žele u životu i šta im donosi vrednost. Sa druge strane, ljudi koji gledaju okolo su zabrinuti kako se porede sa onima čije su ciljeve “prepisali”.

Ljudi koji gledaju napred se takmiče sa jučerašnjom verzijom sebe, a sve u cilju ostvarivanja ličnog napretka i unapređenja sebe u željenom smeru. Sa druge strane, ljudi koji gledaju okolo se takmiče sa ljudima iz okruženja kako bi dokazali svoj status i svoju vrednost. Ovo je posebno pogubno ukoliko se uđe u “potrošački rat” sa ljudima iz okruženja, a gotovo je sigurno da ta eksterna validacija neće doći.

Ljudi koji gledaju napred vide širu sliku i znaju kako će se njihove aktivnosti preslikati na to kakve osobe žele da postanu, šta im donosi vrednost u životu i generalno šta im donosi osećaj ispunjenosti. Upravo zbog toga oni troše novac na ono što doprinosi njihovom razvoju i internim vrednostima. Sa druge strane, potraga za eksternom validacijom kod ljudi koji gledaju okolo dovodi do potrošnje koja će po njima doneti dobar odziv okoline, iako to možda neće baš 100% doprineti njihovom kvalitetu života.

I možda najzanimljivije, ljudi koji gledaju napred žele napredak. Ljudi koji gledaju okolo žele pažnju (tzv. “spotlight” efekat).

Gledanje napred

Ako želite da postanete osoba koja gleda napred, iskristališite sami sa sobom šta je ono što VI želite. Ne brinite o tome šta rade ostali oko vas, to je njihov problem. Zapitajte se šta je to što vam donosi istinsku sreću i zadovoljstvo, a onda krenite da radite te aktivnosti što više.

Razlika između ljudi koji gledaju napred i ljudi koji gledaju okolo će biti ogromna za nekih pet godina. Počnite sa radom na sebi već danas.

Imaš pitanje ili komentar?

    Želiš finansijsku nezavisnost? Moja e-knjiga sa praktičnim primerima je tu za tebe!

    Postovi po kategorijama

    BuyBitcoinswithVisaMcCard