Osiguranje kroz brojke (Srbija)
Da li možete da pretpostavite koliki se procenat osiguranja proda putem interneta u Srbiji? A da li znate koje je najpopularnije osiguranje u Srbiji? E upravo ćemo na ova pitanja dati odgovor u današnjem tekstu (i videu).
U današnjem videu ćemo prezentovati neke statistike vezane za osiguranje, čisto da steknete osećaj šta je u Srbiji najpopularnije.
Ako bismo gledali onu najosnovniju podelu, na životna i neživotna osiguranja, potpuno je jasno da je u Srbiji neživotno osiguranje mnogo popularnije, sa obzirom da se oko 77% svih plaćenih premija odnosi na neživotna osiguranja, a oko 23% na životna osiguranja.
Sa obzirom na njihovu popularnost, hajde da pogledamo neživotna osiguranja malo detaljnije. Raspodelu ukupno uplaćenih premija možete upravo videti na ekranu, a lako možemo zaključiti da su najpopularnija neživotna osiguranja ona osiguranja koja se odnose na motorna vozila – osiguranje od odgovornosti prilikom upravljanja motornim vozilom i osiguranje vozila, kao i osiguranja imovine. Ipak, ovde treba naglasiti da je ova najpopularnija grupa, osiguranje od odgovornosti zapravo obavezno osiguranje, tako da i ne čudi da je ova grupa najpopularnija i pitanje bi bilo koliko bi ljudi uzimalo ovo osiguranje da nije obavezno.
Sa druge strane, imamo životna osiguranja. Ovde je situacija da je 90% premija usmereno na klasično osiguranje života, ali iz moje perspektive iz podataka NBS nije baš najjasnije da li se ovde radi samo o klasičnom, riziko osiguranju, ili ipak ima i osiguranja sa komponentom štednje. Ako pogledamo podatke, videćemo da postoji i kategorija koja se zove Životna osiguranja vezana za jedinice investicionih fondova, što je još jedan loš proizvod koji treba izbegavati. Kao što smo pričali, iz perspektive osiguravajućih društava su proizvodi životnog osiguranja koji u sebe imaju elemente štednje i investiranja mnogo profitabilniji, tako da su oni mnogo marketniški zastupljeniji od klasičnog životnog osiguranja.
Ako bismo gledali kanale prodaje, samo nekih 0.2% osiguranja se prodaje preko interneta, što znači da ova grana baš i nije otvorena ka toj e-trgovini i inovacijama, makar u Srbiji. Čak štaviše, postoji argument da zapravo korisnici osiguranja i ne prave baš najbolje izbore, sa obzirom da se oko 13% osiguranja zaključi preko posrednika, a svi znamo da gde god ima posrednika, tu postoje dodatne naknade i da ceo proces nije baš najoptimalniji.
I eto ljudi moji, to su bili kratki video snimci o osiguranju. Nadam se da ste uživali i, što je najbitnije, da ste naučili nešto novo o proizvodima osiguranja. Ukoliko već niste, ostale kratke video snimke o osiguranju možete pogledati na plejlisti koja je linkovana ispod videa i obavezno se pretplatite na kanal. Vidimo se uskoro u novom tekstu ili videu. Pozdrav!