Giveaway šeme - kako influenseri zarađuju na vama?
Pre neki dan me je jedan od pratilaca kontaktirao i poslao video nekog lika koji organizuje giveaway u kojem će nekom od prijavljenih pokloniti automobil. Pratilac me je pitao kako ova šema funkcioniše, i moram da priznam da je zainteresovalo i mene, pa sam malo istražio. Zaista nemam pojma ko je momak koji organizuje giveaway, ali mi uopšte ne deluje kao dobrotvor koji će eto tako nekome pokloniti automobil vrednosti oko 30,000 evra.
Da bismo došli do toga kako će influenser izaći profitabilan iz cele priče, pogledajmo kako ova šema funkcioniše:
- Najčešće prvo trebate da lajkujete taj post kako bi mu pojačali reach, tj. kako bi ga algoritam pogurao i kako bi ga videlo više ljudi
- Kao drugo, obično ćete morati da zapratite samog influensera koji oglašava giveaway, to i ima smisla, ne moramo nešto posebno komentarisati,
- I ključno, na kraju treba da zapratite sve profile koje prati taj influenser. I upravo u tom koraku leži ključ cele šeme. Zašto, pa hajdemo ovako:
Influenser u nekom momentu shvati da mu polovni auto koji trenutno vozi ne treba i on želi da ga proda. Međutim, kada pogleda oglase, shvata da taj automobil vredi 30,000 evra i u tom trenutku naš influenser dolazi na ideju. Zašto prodati taj auto za 30,000 ako možeš da zaradiš 70,000? A možda i više, ko zna.
Naš influenser odustaje od prodaje auta, i dolazi na ideju da kontaktira razne druge profile koji žele da se oglašavaju i žele da povećaju broj svojih pratilaca i da im ponudi da za simboličnu sumu od 1,000 evra mogu da se nađu na listi koju će svi zainteresovani za giveaway morati da zaprate da bi učestvovali. Ako influenser ima 400,000 pratilaca, i neka samo 10% tih pratilaca odluči da učestvuje, to će značiti da će svaki profil sa liste dobiti 40,000 novih pratilaca. Za samo 1,000 evra, ovo se uopšte ne čini kao loša ponuda, zar ne?
I hajde da kažemo da je influenser uspeo da napravi listu od 100 takvih profila koji su mu platili po 1,000 evra za učestvovanje, to će značiti da je on zaradio lepih i okruglih 100,000 evra. Ako od toga oduzmemo trošak automobila od 30-ak hiljada evra, to će značiti da je influenser ostvario zaradu od čistih 70-ak hiljada evra. A samo da kažem, ja sam čisto za primer uzeo da influenser naplaćuje učešće u iznosu od 1,000 evra po profilu, ko zna, možda je to 2,000 evra, možda je 5,000 ko to zna. Ali nadam se da i sami shvatate foru i da i sami možete da preračunate koliko je to para ako se poveća iznos koji influenser naplati.
Ono što je još zanimljivo, jeste da influenser obično 2-3 sata pre samog izvlačenja najčešće i sam otprati sve profile koje je do tada pratio, čisto kako bi vam otežao da kasnije otpratite sve ove nebitne ljude koje realno niste pratili i vrlo verovatno ne biste pratili da nije bilo giveaway-a. Na taj način vama ostaju ti nebitni profili i moraćete vremenom da ih prečistite kako vam budu iskakale njihove objave. Naravno, sve ovo škodi i ovim profilima koji su platili da budu na listi, ali njima se ne bih bavio, ko ih šiša kada ulaze u te kombinacije.
A kao bonus, niko ne može da proveri da li je taj giveaway zaista i pravi, tj. da li automobil zaista odlazi u ruke nekog nasumičnog srećnog pobednika, ili je čak i to namešteno pa kao pobednik ispada neki nesrećnik koji je taj automobil zapravo kupio i platio u punom iznosu. Ovo niko ne može da proveri, ali ako influenser uspe i ovo da uradi, to će značiti da nema ama baš nikakvih troškova, a da je uspeo da zaradi lepe pare.
Eto toliko za danas, nije baš dan za video, ali mi je tema bila toliko interesantna da sam odlučio da snimim duži video. Naglasio bih da se uvek vodite razmišljanjem: Ako je nešto besplatno, to vrlo verovatno znači da ste upravo vi roba kojom se trguje i preko koje se neko bogati.