Youtube Zarada u 2022. godini

Kada kažem ljudima da se bavim snimanjem za Youtube, uglavnom dobijem pitanje koliko se zarađuje od toga i da li to može da zameni stalan posao? Upravo ćemo danas analizirati moju zaradu od Youtube-a i pokušati da damo odgovor na ovo pitanje.

Šta je AdSense i kako se zarađuje?

Ukoliko želimo da posmatramo zaradu od Youtube kanala, tada obično govorimo o programu za kreatore koji se zove Ad-Sense, i tu pričamo o onim reklamicama od 10-15 sekundi koje gledate pre početka nekog video klipa, ili čak i tokom video klipova ukoliko je video duži od 8 minuta. Ovo funkcioniše tako što oglašivači plaćaju Youtube-u da se reklamiraju u određenim video klipovima, pri čemu oglašivači biraju u kojim tačno vrstama sadržaja žele da se pojave. I onda se cena oglašavanja formira u zavisnosti od toga koliko oglašivača u istom trenutku želi da se reklamira, veća konkurencija znači i veću cenu reklamiranja.

E sada, da ne bude zabune, Youtube kreatori ne dobijaju celu ovu svotu, već postoji raspodela između Google-a, tj. Youtube-a i samog kreatora, pri čemu kreator dobija 55%, a Google 45% prihoda od oglašavanja. A koliki su ti prihodi od oglašavanja? To će zavisiti od nekoliko velikih faktora:

  • Lokacija gledalaca – znači, nije bitno gde se vi nalazite, bitno je u kojim državama se nalaze vaši gledaoci. Jednostavno, nije svejedno da li su vaši gledaoci na Balkanu, ili u nekoj od zemalja Zapadne Evrope ili u Americi. Zbog razlike u životnom standardu i kupovnoj moći, reklame u zapadnim zemljama mogu biti i od 3 do 5 puta skuplje nego na Balkanu. Zbog toga, ako pravite Youtube kanal isključivo zbog zarade, logičan potez je da vaš kanal bude na engleskom ili nemačkom jeziku.
  • Vrsta sadržaja – ono što je takođe bitno i po čemu oglašivači biraju da li će se reklamirati baš na vašem kanalu je vrsta sadržaja koju vi snimate. Ono što je po mom mišljenju bitno je da izaberete neku temu i da se držite te teme prilikom snimanja, kako bi i gledaoci i oglašivači tačno znali koji sadržaj mogu da očekuju od vas. Na primer, statistike kažu da sadržaj sa finansijama i tehnologijom dobro prolazi kod muške publike, dok sadržaj sa kozmetikom dobro prolazi kod ženske publike. Naravno, nema pravila i na vama je da kao kreator približite neku temu vašoj publici, jednostavno nema stereotipa.
  • Ono što se još može nekako svrstati pod vrstu sadržaja, ali sam ipak hteo da istaknem ovo posebno je to da li je vaš sadržaj Family Friendly. Pod ovim se misli da sadržaj nije uznemirujuć i ono što se najčešće javlja, jeste da u videu nema psovanja. Ukoliko vaš sadržaj ne zadovoljava ove kriterijume, vaša zarada će biti dramatično smanjena.

Moja statistika

Kada se svi ovi faktori saberu, dolazimo do podatka koji se zove RPM, ili „Revenue per Mille“, koji pokazuje našu zaradu na 1,000 pregleda. U mom slučaju, ovaj pokazatelj iznosi 1.64 EUR, i vidimo da je on poprilično varirao u toku godine. Ove varijacije bih mogao da pripišem kombinaciji faktora – strategiji oglašivača kada žele da se reklamiraju u toku godine (rekao bih da su novembar i decembar najpopularniji) i kao drugo, kada ste vi najviše gledali moje video snimke.

I sada dolazimo do one velike cifre, a to je moja zarada tokom 2022. godine. Kao što vidite, zarada od Youtube Ad-Sense programa je bila skoro okruglo 500 EUR za celu 2022. godinu, što je nekih 1.37 EUR dnevno.

Dodatne opcije

Ono što bih svakako želeo da istaknem, jeste činjenica da Ad Sense nije jedini vid zarade koji jedan kreator može da ostvari, već takođe postoji mogućnost da određene kompanije direktno sponzorišu nekog kreatora. Tada se obično dešava da kreatori postavljaju reklame direktno u video i za to dobijaju određenu naknadu. Ukoliko ste pratili moj kanal, onda znate da sam i ja imao tu sreću da imam nekoliko sponzora tokom 2022. godine, ali na žalost ne smem da vam otkrijem koliko sam od njih zaradio.

Samo da vam objasnim, ovo nije neki moj hir, već postoji vrlo konkretan razlog zašto je to tako. Naime, kada se potpisuje ugovor o sponzorstvu, on obično sadrži i dokument koji se skraćeno zove NDA, tj. Non-Disclosure Agreement, po kojem se kreator obavezuje da neće javnosti otkriti bitne elemente ugovora, među kojima je i naknada koja se dobija. Zbog toga, na žalost, ne mogu da vam otkrijem i ovu informaciju, ali bih želeo da znate da i ovako nešto postoji.

Imaš pitanje ili komentar?

    Želiš finansijsku nezavisnost? Moja e-knjiga sa praktičnim primerima je tu za tebe!

    Postovi po kategorijama

    BuyBitcoinswithVisaMcCard